Olen niin huono sietämään sitä. En kestä katsoa vierestä kun asiat menee väärin ja joku kärsii. Tuo kuuluu myös horoskooppimerkkini ominaisuuksiin eli vihaan epäoikeudenmukaisuutta yli kaiken.

Tällaista juttua olen tässä reilut kaksi vuotta seurannut vierestä. Epätoivoisesti yritän vaikuttaa tilanteeseen, vaikkei asian pitäisi minulle kuulua. Kärsijänä on kaksi viatonta ihmistä (tai oikeastaan kolme), eikä kukaan uskalla nähdä totuutta, eikä ainakaan osaa tehdä asialle mitään. Uhritkin kätkevät kaiken sisäänsä ja kaiken huipuksi kävelevät toistensa ohi.

Tämä on vienyt henkisiä ja jopa fyysisiä voimavarojani aika paljon. Olen kietoutunut tähän juttuun niin syvälle ettei tosikaan, mutta en vain osaa olla välittämättä.

Mutta jos alan ammattilaisetkaan eivät voi tehdä asialle mitään, miten minä voisin? Jotkut asiat ovat vain tabuja, eikä niitä helposti kyseenalaisteta. Mutta totuus on, että aina ne, joiden pitäisi rakastaa ja huolehtia, eivät niin tee. Riippuvaisuus vain takaa että nämä yksilöt saavat porskuttaa vain eteenpäin, jättäen taakseen savuavia raunioita ja tuhottuja elämiä.